Terlihat perkataan tu, terngiang² bunyi riff gitar itu 🎸

Khamis, 3 September 2020, 1:30 pm

Terlihat perkataan tu, terngiang² bunyi riff gitar itu 🎸.

Sekarang nak keluar jalan² bukan setakat bawa dompet, telefon & kunci. Wajib bawa pelitup separuh muka dengan pensanitasi tangan. Membudayakan normal baru

Hari ini dalam sejarah:

Topik hangat:

Apple dashcamdrive DIY duit ekonomi emau gitar hargapetrol howto jalan kebun kereta kpop Kuching lagu laptop LigaMalaysia LigaSuper2020 LigaSuper2021 Mac makan mercutanda minimalis Miri muzik PanBorneo panorama360 pasaraya Perodua politik puasa raya resipi RunningMan sayur Serian Sibu Simanggang spotify StreetView Thinkpad TSMY vivaturbo workout YT

Hari ni nak kongsi chord gitar lagu Wali, semalam dah cukup raya sehari jak

Isnin, 25 Mei 2020, 2:00 pm

Hari ni nak kongsi chord Wali, semalam dah cukup sehari jak.

Hari cuti hari untuk ‘mengenteng’ gitar 😅.

Hantaran sohor kini:

Wali Band – Sayang Lahir Batin guitar chord

Isnin, 25 Mei 2020, 2:00 pm

Tuning: Standard (EADGBE)

[Intro] 
Em Bm C D G D
[Verse]
   G               D
Dengarkanlah aku cerita hatiku
  C    D      G
Cerita tentangmu
  G                    D
Aku mau ikhlas, ikhlas menyayangimu
  C      D    G
Tutuplah matamu
      C                   D
Cukup aku dan Tuhan yang tahu
[Chorus]
 Em                 Bm
Aku tlah berjanji menyayangimu
  C       D    G  D
Lahir dan batinku
 Em                  Bm
Aku tlah berjanji mendampingimu
  C       D    G
Lahir dan batinku
[Verse]
  G                       D
Andai engkau tahu ku siap mati untukmu
  C      D    G
Jiwa dan ragaku
      C                   D
Cukup aku dan Tuhan yang tahu
[Chorus]
Aku tlah berjanji menyayangimu
Lahir dan batinku
Aku tlah berjanji mendampingimu
Lahir dan batinku
[Bridge] 
Em Am D G B
C D G
[Chorus] x 2
Aku tlah berjanji menyayangimu
Lahir dan batinku
Aku tlah berjanji mendampingimu
Lahir dan batinku
[Outro]
  G                       D            G
Andai engkau tahu ku siap mati untukmu ooh

Wali Band – Baik-baik Sayang guitar chord

Isnin, 25 Mei 2020, 2:00 pm

Tuning: Standard (EADGBE)

[Intro]
C# G# A E A E B
[Verse]
E          B       C#          G#
Aku 'tak ingin kau menangis bersedih
  A        E    B
Sudahi air mata darimu
E          B     C#          G#
Yang aku ingin arti hadir diriku
     A           E     B
'Kan menghapus dukamu, sayang
[Pre-chorus]
       A   B      E         C#
Karena bagiku kau kehormatanku
      A               B
Dengarkan, dengarkan aku
[Chorus]
  C#          G#      A           E
Hanya satu pintaku, untukmu dan hidupmu
  A          E         F#       B
Baik-baik, sayang, ada aku untukmu
  C#          G#       A           E
Hanya satu pintaku, di siang dan malammu
  A          E            F#       B
Baik-baik, sayang, karena aku untukmu
[Verse]
E         B      C#        G#
Semua keinginan akan aku lakukan
  A         E       B
Sekuat semampuku, sayang
[Pre-chorus]
Karena bagiku kau kehormatanku
Dengarkan, dengarkan aku
[Chorus]
Hanya satu pintaku, untukmu dan hidupmu
Baik-baik, sayang, ada aku untukmu
Hanya satu pintaku, di siang dan malammu
Baik-baik, sayang, karena aku untukmu
[Bridge]
C# A B E 
C# A B
[Chorus] x 2
Hanya satu pintaku, untukmu dan hidupmu
Baik-baik, sayang, ada aku untukmu
Hanya satu pintaku, di siang dan malammu
Baik-baik, sayang, karena aku untukmu
[Outro]
E

Wali Band – Langit Bumi guitar chord

Isnin, 25 Mei 2020, 2:00 pm

Tuning: Standard (EADGBE)

[Intro]
C D G
[Verse]
               C         D                G
Semalam kau datang kepadaku, kisahkan dirimu
                 C           D  
Kau kan pergi jauh tinggalkanku 
               G
Dan semua mimpiku
C            Am                  D        G
Sadarkah dirimu ku tak sanggup hidup tanpamu
[Chorus]
          C                   D
Akan ku lakukan apa yang kau mau
           G                 Em
Akan ku berikan seluruh hidupku
                Am                D
Asal jangan kau pergi tinggalkan aku
             G
Ku mohon padamu
             C                 D
Sadarkah dirimu kau langit bumiku
          G                 Em
Bukalah matamu kau semua bagiku
                  Am                D
Tolong jangan kau pergi tinggalkan aku
           G
Ku mohon padamu
[Verse]
                C         D                G
Jangan kau tanyakan kepadaku ikhlaskah diriku
             C           D  
Tanyakanlah aku kuatkah aku
               G
Tuk hidup tanpamu
C            Am                   D     
Tanpa belaianmu, tanpa kasih dan sayang
     G
Darimu
[Bridge]
C D G Em
Am D G
[Chorus]
Akan ku lakukan apa yang kau mau
Akan ku berikan seluruh hidupku
Asal jangan kau pergi tinggalkan aku
Ku mohon padamu

Akan ku lakukan apa yang kau mau
Akan ku berikan seluruh hidupku
Asal jangan kau pergi tinggalkan aku
Ku mohon padamu

Sadarkah dirimu kau langit bumiku
Bukalah matamu kau semua bagiku
Tolong jangan kau pergi tinggalkan aku 
Ku mohon padamu
[Outro]
C D G

Wali Band – Serpihan Hatiku guitar chord

Isnin, 25 Mei 2020, 2:00 pm

Tuning: Standard (EADGBE)

[Chorus]
             B                  C#
Bila saat nanti kau hancurkan hatiku
             F#                   D#  
Ku tetap sayangimu walau hanya dengan
             G#  C#  
Serpihan hatiku
                     F#
Yang telah kau hancurkan
             B                 C#
Bila saat nanti kau remukan hatiku
            F#                   D#  
Ku tetap cintaimu walau hanya dengan 
             G#  C#
Serpihan hatiku
                   F#
Yang telah kau remukan
[Verse]
  F#                  
Lihatlah mentari pagi 
                            B
Telah berganti senja sore hari
  G#                                       C#
Begitupun yang terjadi pada setiap isi dihati
  B                     C#
Bukan ku tak mempercayaimu
     B                        C#          F#
Tapi tak ada hati yang tak pernah tak berubah
[Chorus]
Bila saat nanti kau hancurkan hatiku
Ku tetap sayangimu walau hanya dengan serpihan hatiku
Yang telah kau hancurkan
Bila saat nanti kau remukan hatiku
Ku tetap cintaimu walau hanya dengan serpihan hatiku
Yang telah kau remukan
[Bridge]
                G#        C#
Sudahlah jangan fikirkan 
              F#
itu takkan ku lakukan
              G#        C#
Serahkanlah pada Tuhan 
            F#
pemberi jawaban
[Chorus]
Bila saat nanti kau hancurkan hatiku
Ku tetap sayangimu walau hanya dengan serpihan hatiku
Yang telah kau hancurkan
Bila saat nanti kau remukan hatiku
Ku tetap cintaimu walau hanya dengan serpihan hatiku
Yang telah kau remukan
[Outro]
           G#    C#
Serpihan hatiku
                 F#
Yang telah kau remukan

Takda capo gitar, macam ni pun boleh lah 😆

Ahad, 29 Mac 2020, 6:05 pm

Takda capo , macam ni pun boleh lah 😆.

Petang² tak dpt keluar ke mana², main gitar jak kerja. Banyak dah lupa, buka balik ultimate-guitar.com. Hari ni pasang kaset SOAD dgn BFS 🎸.