Spageti segera Thalia vs Master Pasto

Khamis, 10 Jun 2021, 9:00 pm

Spageti segera Thalia vs Master Pasto.

Sebelum membandingkan perbezaan, saya senarai dulu persamaan kedua² jenama produk ni:

Hari ini dalam sejarah:

Topik hangat:

Apple dashcamdrive DIY duit ekonomi emau gitar hargapetrol howto jalan kebun kereta kpop Kuching lagu laptop LigaMalaysia LigaSuper2020 LigaSuper2021 Mac makan mercutanda minimalis Miri muzik PanBorneo panorama360 pasaraya Perodua politik puasa raya resipi RunningMan sayur Serian Sibu Simanggang spotify StreetView Thinkpad TSMY vivaturbo workout YT

Nama lain untuk tortilla wrap adalah burrito

Khamis, 3 Jun 2021, 5:55 pm

Nama lain untuk tortilla wrap adalah burrito.

Tortilla adalah roti keping bulat tu. Burrito pulak nama menu yang menggunakan tortilla. Antara menu lain menggunakan tortilla ialah taco & fajita. Nanti² nak jugak try buat 😁.

Hantaran sohor kini:

Tortilla wrap gawai 🌯

Selasa, 1 Jun 2021, 11:55 am

Tortilla wrap gawai 🌯.

Raya lalu saya cuba buat steak style bushcraft ⁽¹⁾. Tapi sekarang tengah PKP, tak dapat nak ke hutan bercamping, jadi untuk hari ni saya cuba buat tortilla wrap, dengan isi ramuan yang mudah - daun salad, tomato ceri & telur rebus, ditambah salsa.

Mencuba kuih angku & pulut panggang Edmund’s Homemade

Khamis, 27 Mei 2021, 5:00 pm

Mencuba kuih angku & pulut panggang Edmund’s Homemade.

Kuih angku atau juga dipanggil kuih kura² ni diperbuat daripada beras pulut dengan inti kacang. Jenis kacang saya tak pasti, nampak macam kacang putih. Update: inti kacang hijau yang dibuang kulit. Yang bagusnya, cukup rasa & tak berapa manis.

Sos krim tomato ni nampak macam kuah kari atau rendang ayam pulak

Selasa, 25 Mei 2021, 8:00 pm

Sos krim tomato ni nampak macam kuah kari atau rendang ayam pulak.

Tapi bila , memang rasa tomato, rasa sos pasta, cuma agak manis, mungkin pengeluar ni tambah gula.

Korean Spicy Soup, kalau tak letak serbuk cili tak pedas

Ahad, 23 Mei 2021, 10:50 pm

Korean Spicy Soup, kalau tak letak serbuk cili tak pedas.

Mi ni dalam paket dia ada bumbu, minyak & serbuk cili. Bumbu bagi rasa masin MSG, minyak tu ada pedas sikit, tapi masih ok.

Ingatkan saya tersilap cara masak ketupat Adabi ni

Khamis, 20 Mei 2021, 4:00 pm

Ingatkan saya tersilap cara masak ketupat Adabi ni.

Rupa²nya memang ada masalah dari segi pemilihan jenis beras oleh pihak Adabi ⁽¹⁾. Katanya dah tukar jenis beras untuk stok baru, tapi raya pun dah habis. Mungkin stok baru untuk dihidang waktu gawai nanti 😅.

Pizza atau lasagna?

Rabu, 19 Mei 2021, 4:30 pm

Pizza atau lasagna?

Kedua²nya menu segera, hanya panaskan dalam microwave oven. Bagi saya, senang lagi nak pizza. Hanya panaskan guna power medium selama 3 minit, kalau tak ada pinggan/piring tahan microwave, boleh letak kat kotak bungkusan tu terus, dan bila dah sedia, potong saja jadi 4 bahagian.

Steak bushcraft Aidilfitri

Khamis, 13 Mei 2021, 5:15 pm

Steak Aidilfitri.

Percubaan memasak steak guna kayu api style bushcraft noob, daging hangus sebelah 😂.

Spaghetti aglio olio ni rupanya pedas~

Rabu, 12 Mei 2021, 5:01 pm

Spaghetti aglio olio ni rupanya pedas~

Ingatkan rasa macam pasta biasa, banyak rasa berkrim & bercheese 😅.