Patut la duduk rumah asyik rasa nak makan

wm_91875160_131823355054149_7347226675811188736_n.jpg

Rabu, 1 April 2020, 11:30 am

Patut la duduk rumah asyik rasa nak makan.

Pegi kedai nak beli stok makanan, korang beli makanan ringan macam ni. Bila dah kat rumah, rasa boring² time ni, tak tau nak buat apa, teringat ada keropok la, biskut la, kopi dalgona la, cucur, kuih muih la, semua jajan yg ada dalam simpanan. Pastu , makan, makan. Kata nak diet.

Cuba lain kali beli stok makanan, hanya beli makanan berat saja, yg ringan² tinggalkan. Time kat rumah, bila rasa mengidam tu, tahan sajalah macam orang tengah . Tak lama lagi pun bulan puasa. Anggap rasa lapar tu satu nikmat yg korang masih mampu rasai. Kalau sentiasa rasa kenyang, cepat lupa diri, macam… 😏.

Kandungan berkaitan:

Komentar

Tulis komen

Emel anda tidak akan dipaparkan.