Masak ayam kukus atas nasi kena buang kulit

104217266_154000782836406_6076885395815781204_n.jpg

Isnin, 15 Jun 2020, 12:30 pm

Masak ayam kukus atas nasi kena buang kulit.

Ini daripada kat azwan082.my/post/2125. Kulit ayam ni mengandungi lemak yang tinggi. Memang sedap kalau digoreng disalut tepung macam KFC.

Tapi kalau kukus atas nasi macam ni, lain cerita. Kadang² kulit saja ada rasa masin, isi kat dalam tak kena serbuk perasa.

Sebaiknya buang kulit dulu, baru perap. Kulit ayam sekarang banyak sangat lemak, dan rasa kulit ayam ni pun ada yang pelik dah. Apa jak yang ayam tu .

Satu lagi yang saya perhatikan apabila makan makanan berlemak macam kulit ayam ni. Sebab saya ada buat harian, makanan ada lemak macam ni buat badan tak berapa sedap, rasa macam lambat sembuh dari dari hari sebelumnya, masih ada sakit².

Lain kalau makan tinggi protein, seperti isi ayam, telur atau ikan tuna, esok hari selepas workout badan rasa segar & bertenaga. Tapi makan kena ikut jadual la, dan tak berlebihan. Kalau terlebih nasi pun esok hari letih jugak badan nak hadam semua nasi tu.

Komentar

Tulis komen

Emel anda tidak akan dipaparkan.

Kandungan berkaitan: